Wednesday, October 10, 2012

Orang Kafir tidak diperlukan oleh islam ?

Apabila DAP bercakap soal Islam dan menceritakan Islam sepanjang isi ceramah kepada rakyat. Kelmarin penulis berkesempatan mengikuti ceramah YB Leong Ngah Ngah Pengerusis DAP Pahang.

Apa yang tidak kena padanya ? DAP mengaku dia berpersepsi buruk terhadap PAS sejak 50 tahun yang lalu, mungkin PAS pun sedemikian juga terhadapnya dulu. Bagi diri YB berkenaan beliau juga termakan sama dengan hasutan besar khas daripada media pro Umno yang ampuh iaitu Utusan

Kini tranformasi PM yang keramat itu telah merahmatkan sebaliknya dengan mengubah hal -hal berkenaan, Kenapa DAP dapat bersama-sama PAS atas satu persepakatan dan juga kini bersama-sama atas satu pentas. Apakah keajaiban yang mengubah segala-galanya itu.

DAP tahu PAS tidak boleh didekati kerana PAS adalah extrimisme Islam yang menolak kompromi dengan sebarang orang kafir. Itulah pransangka buruk beliau selama ini.

Dan yang paling mengejutkan ada dalam satu majlis ceramah anjuran PR di Johor , seorang Cina tolong mempromosikan kepada penonton sebuah buku karangan tentang islam oleh Yusof Qardawi.

Entahlah kemenangan Islam yang macam mana yang dimaksudkan oleh orang tertentu yang tidak mahukan sokongan yang bukan Islam dalam konteks negara ini. Entahlah usul fiqh mana yang ustaz ni gunapakai , wallahualam


No comments: