Friday, July 31, 2009

PRK BN kalah sokmo

Satu demi satu pilihanraya kecil berlaku zaman Malaysia berpeimkan Najib . Kita rakyat dan sebagai orang Islam selalu peringatkan dan diingatkan bahawa Allah sentiasa menguji umatnya dengan pelbagai bentuk ujian. Syurga Allah bukan diperolehi dengan percuma. Maka Najib juga adalah mahkluk Allah, beliau juga kini turut teruji dan diuji. Ujian kepimpinan dan pimpinannya adalah soal pilihanraya.
Selepas siri-siri pilihanraya kecil, BN pimpinan Najib dari segi ukuran adalah ada di sebelah pihak yang kalah. keputusan kekalahan ditangannya adalah 1-6. Selain dan selebihnya dimenangi oleh barisan pembangkang iaitu Pakatan Rakyat (PR). Yang rata-rata kerajaan dan pimpinan UMNO pemerintah lebalkan kumpulan ini, kumpulan peniru pemaufakatan ala, BN, kumpulan pelbagai ideologi yang caca marba, kumpulan orang tidur sebantal tetapi bermimpikan agenda sendiri-sendiri, kumpulan yang membangkang semua usaha baik dan buruk kerajaan BN. Kumpulan kawin paksa, kumpulan semata-mata mahu jatuhkan pemufakatan rakyat berbilang kaum.
Namun, bila sahaja idea Unity Goverment dibuat, maka mantan PM Dr M adalah orang pertama yang menyanggah supaya dikekalkan sistem yang ada parti pembangkang, Alasannya dapat mengur dan menjadi cermin kepada kerajaan. Maknanya Dr M akui secara lambat sesudah 20 tahun sebagai PM dan 40 tahun bersama UMNO bahawa peranan pembangkang amat diperlukan.


Hari ini , kita dikejutkan bilamana negeri Pulau Pinang terpilih lagi untuk diadakan pilihanraya kecil. Maknnya ADUN BN sihat-sihat belaka, dan negeri-negeri Johor, N9, Melaka hatta Sabah Sarawak belum lagi dikutipkan dengan kerusinya dikosongkan. Maknanya selamat depa mereka ini.


No comments: