Friday, July 24, 2009

Antara Lilin Nizar dan Arak Pimpinan UMNO



Gara-gara gambar ini menjadi lebih besar dengan orang yang 'mati'. Akhbar berbahasa Melayu bilamana dapat 'point' ini sendiri terus merujuk selalu kepada ulama. Dan ada pula kolumnis yang sedih atas 'perlakuan' haram pemimpin PAS ini. Media dan ahli-ahli PAS sendiri yang diasak juga sememangnya melenting dan marah 'juga' dengan perlakuan pimpinan tersebut yang hadir.

Maka jadilah berita kematian Yeoh Boon Hock itu seorang pemuda yang berusia 30 tahun yang belum berkhawin menjadi nilai kedua.

Sudah menjadi resam orang 'politik' akan mempolitikkan apa sahaja. dan sudah menjadi pekerjaan musuh-musuh politik akan mempergunakan apa sahaja sebagai bahan tajian politik. Hatta yang melibatkan soal mati sekalipun apatah lagi jika bahan tersebut adalah bahan-bahan hidup. Ini lah hakikat yang tidak dapat dinafikan dan dilarikan persepsi orang.

Pengamal politik ia tidak akan pelik. Lihatlah sahaja Ibrahim Ali jaguh politik yang sering berpolitik. Hatta mantan PM Dr M sendiri memang ketagih untuk berpolitik. Justeru rakyat janganlah risa sangat kehadiran mantan MB halal Perak dalam majlis memperingati kematian Yeoh Boon Hock itu. Kerana ia juga bersifat politik hanya masa sahaja yang akan menentukan betul atau salah politik Nizar itu. Berbanding majlis - majlis pimpinan UMNO yang disaji arak bagi meraikan apa sahaj dihotel besar yang berat HARAMnya berbanding membakar lilin yang tidak sehingga mahu menyembah dan memuja api. patutnya ualam kontemporori yang neutral itu berfatwa ke dalam sama (UMNO dan kerajaan) jangan hanya asyik berfatwa ke luar sahaja.

Timbulkan kebimbangan sebelah dalam jangan menimbulkan kecurigaan sebelah luar. Setidak-tidakknya Nizar dapat sembahyang selepas itu dia bertaubat dan sembahnyangnya diterima. Manakala pimpinan UMNO/Kerajaan yang meraikan sesuatu dengan majlis arak seteguk air kencing syaitan itu tidak diterima solat nya selama 40 hari beb...Lu fikirlah sendiri.

1 comment:

romeo said...

Apa dok layan pmimpin dan kaki ampu umno yang gila,nanti kita pun gila.