Monday, March 30, 2009

Nilai Moral Seorang menteri Barat yang hebat !!

Bayangkan tuan-tuan seorang menteri wanita di negara Barat mohon maaf kerana gara-gara suaminya menonton filem lucah gunakan duit kerajaan(rakyat).Di sini kita mahu paparkan nilai yang dibawa iaitu nilai yang digunakan sebagai piawaian manusia yang partinya membentuk kerajaan dan juga tanggungjawab individu yang diberi amanah rakyat adalah sesuatu yang sungguh luarbiasa berbanding nilai dan amalan pimpinan politik dalam negara kita Islam Hadhari.

Keteguhan nilai, walaupun tidak mendapat tarbiyyah khas. tetapi jatidiri menteri ini amat membanggakan. Ini kerana pertama dia bukan Islam, tiada langsung nilai-nilai islam dalam dirinya, yang ada adalah nilai-nilai murni yang dia dapat melalui pendidikan sivik dan kewarganegaraan kot. tetapi nilai yang dipegang dan digunapakai memalukan kita sebagai umat islam yang dididk dan ditarbiyyah sejak kecil dengan sifat2 mazmumah. Maka menteri ini lebih dulu mengamalkan dan membudayakan dalam masyarakat mereka. Mereka takutkan tanggungjawab itu memakan diri, inilah baru namanya pimpinan yang datang dari rakyat dan untuk rakyat.





Menteri minta maaf suami lihat filem lucah




LONDON - Setiausaha Dalam Negeri Britain, Jacqui Smith (gambar) memohon maaf kerana memasukkan tuntutan kos tayangan sejumlah filem, termasuk untuk kategori dewasa, yang ditonton di rumahnya ke dalam perbelanjaan Ahli Parlimen.

Smith mengemukakan tuntutan untuk lima filem yang ditonton menerusi beberapa saluran televisyen berbayar di rumahnya pada April tahun lalu.

Dua filem itu yang setiap satunya dikenakan caj AS$7 (RM25) memiliki klasifikasi hanya untuk tontonan orang dewasa.

Media Britain melaporkan semua filem kategori dewasa itu ditonton oleh suaminya.

Smith dalam satu kenyataan semalam menyatakan tuntutan bagi pakej televisyen itu dibuat secara tidak sengaja dan dia akan membayar balik kos tersebut.

Dia kini disiasat sebuah badan kawal selia etika Ahli Parlimen berhubung tuntutan ke atas kediamannya di Redditch, 190 kilometer ke barat laut London ketika dia tinggal bersama-sama adik-beradik perempuannya di sini. - AP


No comments: