Tuesday, March 31, 2009

Jangkaan atau jangkuan yang terbeban ?

Najib diletakkan dengan 'bebanan'. Sebelum beliau dinobatkan dulu kata Ezam adalah seorang menteri paling cerdik dalam UMNO. Dr M pun pernah kata yang Najib adalah pilihan bagi kerusi PM .

Justeru kerana terbeban dan tidak terjangkau olehnya maka Pak Lah terpaksa berundur dan diundurkan. Walaupun baru sepenggal menjadi PM. Bebanan Pak Lah adalah ia membawa imej 'Mr Clean". Justeru, beliau tidak terjangkau dengan bebanan tersebut.

Maka tidak mustahil juga Najib juga tidak terjangkau. Tetapi sejauhmanakah UMNO ditolak. Begitu kes Pak lah terbeban apabila 5 buah negeri pada PRU12 terlepas ke tangan pembangkang. Walaupun pada PRU11 Pak Lah berjaya menyapu bersih semua kerusi Parlimen dengan majoriti 2/3. Waktu itu adalah cukup kuat dan hebat.

Tetapi oleh kerana terbeban dan tidak terjangkau dek dirinya dengan imej Mr Clean yang dibawa bersama tidak serupa dengan apa yang ditonjol dan dibuat olehnya. Maka dia terbeban, justeru dengan bebanan tersebut akhirnya terpaksa menewaskan diri.

Oleh itu, Najib mampukan membebaskan diri dengan bebanan dan jangkauan tersebut. Pulihkan ekonomi, kembalikan legasi UMNO, tangkis 'fitnah' ke atasnya ? Mampukah dia....nantikan

No comments: