Saturday, December 23, 2006

Khalwat dan Polimeknya ?

Tidak benar penguatkuasaan khalwat hanya melalui intipan
Dakwaan bahawa penguatkuasaan terhadap kesalahan khalwat yang dibuat oleh penguatkuasa agama negeri-negeri hanya melalui intipan adalah tidak benar.

Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mashitah Ibrahim berkata, sebaliknya terdapat prosedur yang tertulis melalui undang-undang tatacara Jenayah Syariah yang telah diseragamkan yang menyediakan prosedur yang cukup teratur, lengkap dan kemas untuk tujuan itu.

‘‘Inilah yang dijadikan panduan dalam melaksanakan tugas yang dimaksudkan, semua operasi adalah dibuat berdasarkan maklumat yang bukan sahaja lengkap malah semestinya dari sumber yang benar dan betul,” katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita ketika ditemui pada Persidangan Pegawai Penguatkuasa Agama dan Pendakwa Syarie Seluruh Malaysia kali ke-2 di sini, hari ini.Seminar dua hari itu adalah anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu.

Mengulas lanjut Mashitah berkata, pihak Jakim bersama Unit Penguatkuasaan di seluruh negara juga telah diarah mengambil langkah pro-aktif dalam menangani segala isu yang dibangkitkan.
Bila mengulas, benda yang tersedia dan diajak berbincang benda yang dah dilaksanakan macamlah kita merancang untuk berundur dan nampak kalah. Jika perbincangan lebih ke arah membaiki memanglah patut. Jika beginilah minda kita, nampak gaya makin bertambah hancurlah. Itu pun kalau yang dilaporkan dan apa yang dikatakan oleh mufti perlis itu betul, takut dia cakap lain dan media lapor lain.
Maka tahun 2008 adalah benchmark atau penanda aras pendidikan seks di sekolah bermula. Maka halal lah para pelajar melayari internet untuk melihat web lucah. Ini adalah sebagai satu alasan untuk belajar, nampak gaya langit terbuka, masyarakat makin terbuka, la ni buka hbih oii ...!!!!
Abah... Aduhai bangau O bangau ?

No comments: