Monday, June 09, 2014

SELAMATKAN MALAYSIA .....

Pendapatan yang gagal ditingkatkan, lonjakan harga barangan dan perkhidmatan, pelbagai jenis sistem percukaian yang dikenakan. Semua adalah gambaran kegagalan urustadbir yang baik bagi sesebuah kerajaan rakyat.

Ini adalah gambaran ketidakcekapan bagi sesbuah kerajaan. Dengan merujuk negara Malaysia, yang diakui dan digambarkan oleh dunia, bahawa antara negara yang 'terkaya' atau 'paling kaya sumbernya didunia.

Dengan indeks persepsi dan realiti ini Malaysia sepatutnya dibina dan dijadikan  antara gergasi ekonomi rantau ini. Tanpa memainkan sentimen rasis perkauman, seharusnya Malaysia yang diurustadbir majoriti teknokrat satu bangsa gah sepatutnya tidak 'dhaif' di mata dunia kini.

Dengan jumlah bebanan hutang 1/2 trillion, apa bakal jadi dengan masa depan negara ini? Siapakah yang harus dipersalahkan ? Rakyat kini hidup dengan penuh ketakutan. Berbekalkan sumber biodiversiti yang dikatakan paling tua di dunia ? Apakah lagi jenis-jens kebanggaan yang boleh rakyat sandarkan dengan negara ini ?

Kini, pilihannya adalah satu, rakyat perlu bangkit dan buat tranformasi dengan menukar keseluruhan pasukan yang ada dengan melantik pengurusan yang baaru bagi urustadbir negara ini.

Jika, tidak kita sudah terlambat, negara sedang menuju kebangkrapan. Di hadapan adalah Lautan Muflis yang bakal kita daratkan negara ini. Aduhai... cerdikpandai marilaah kita SELAMATKAN NEGARA INI

No comments: