Thursday, November 29, 2012

Umno ancam huru harakan negara, persitiwa 13 Mei bakal diulangi

Dengan keberanian luarbiasa, Ketua Wanita Umno 'bakal' menjanjikan huru hara jika negara ini bawah pembangkang.

Kenyataan terbuka ini mengundang pelbagai reaksi dan persepsi. Namun ucapan itu mengundang pelbagai niat. Maka niat yang boleh dibaca terus, negara akan dihuru harakan 'ala 13 Mei. Sindrom 'ketakutan, ugutan, was-was' kini ditanam oleh pimpinan Umno terhadap rakyat.

Kekalutan, dan kecacamarbaan bahawa khurafat Umno sahaja mampu dan dapat menjamin keamanan kesejahteraan negara cuba ditanam dengan sesungguh-sungguh kepada orang Melayu khasnya dan rakyat negara ini amnya.

Justeru, parti-parti pembangkang sila segara buat laporan POLIS tentang hal ini ?


Sayap UMNO sedia gempur

Shahrizat Abdul Jalil
KUALA LUMPUR 28 Nov. - Tiga sayap UMNO hari ini dengan penuh bersemangat melaungkan keazaman untuk bertarung habis-habisan bagi memastikan kejayaan cemerlang Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.
Tekad berkenaan dilafazkan oleh Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin ketika menyampaikan ucapan dasar di perhimpunan agung sayap masing-masing di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, hari ini.
Shahrizat ketika menyampaikan ucapan bertemakan, “Masa Depan UMNO: Beranjak Untuk Melonjak Ke Arah Kemenangan" berkata, beliau amat yakin seramai 230,000 jentera pergerakan itu bersiap sedia sepenuhnya untuk mempertahankan kemenangan BN.



© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: