Monday, May 25, 2009

Penanti: taktik UMNO-semua orang kampung dah tahu !!!

Kenapa cerita Aminah dihighlight dan difokuskan? Kenapa tidak difokuskan terhadap calon-calon lain? Apa istimewanya Aminah? Apa hebatnya Aminah sehinggakan ditawarakan RM80juta ? Banyaknya duit PKR? Jika banyak minta disedekahkan kepada petugas PAS ? Inilah persoalan yang bermain dibenak hati kita. Tanda tanya kenapa tempua bersarang rendah? Tempuanya adalah BN kali ini, kenapa dinyanyikan , kenapa SPR dan SPRM beria-ia hendak menyiasat dakwaan Aminah. Kenapa juga cakap dan adu Aminah 'amat' didengari SPR ?

Telahan semua orang adalah benar belaka, UMNO dalam membuat keputusan bebalnya itu, dalam diam-diam tetapi bersuluh terangnya sehingga orang nampak, menaja calon bebas tertentu menjadi proksi bagi UMNO BN. Walaupun ratusan kali mereka menafikan, jika seandainya calon bebas tertentu menang UMNo cepat-cepat akan 'membeli'nya, itulah kerja-kerja UMNO.

Penanti nampak gayanya adalah Aminah, dan Aminah secara tidak langsung dipampang didada akhbar menjadi jaguh, maka jaguhannya itu macam mewakili wakil UMNo dari segi gaya dan lagaknya. Media cetak milik UMNO tolong berkempen dan menaikan nama Aminah. Amniha adalah hero dan Robin Hood Penanti ?Taktik lama UMNo semua orang kampung dah tahu.




Dakwaan Aminah: SPR mahu kaji bukti terlebih dahulu

BUKIT MERTAJAM: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengkaji bukti-bukti yang akan dikemukakan oleh calon Bebas, Aminah Abdullah berhubung dakwaannya ditawarkan ganjaran oleh wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menarik diri daripada bertanding di Penanti

1 comment:

AnakWarisan said...

kenapa polis tak tangkap aminah bawa cd cetak rompak entah-entah cd blue.biasa ler umno kalau nak menang sanggup buat apa aje.