Saturday, November 17, 2007

SPR Yang Penipu !!!!!

Pengerusi SPR menyatakan dia tahu bila tarikh pilihanraya. Beliau dengan bangga 'nampak' macam buat sidang media, walhal beliau adalah seorang penjawat awam. Statusnya serupa atau macamlah juga Dato Ramli Ketua Sisatan Jenayah Komersial. Kenapa marahkan Dato Ramli ? Sepatutnya dia diamlah tunggu aje arahan selanjutnya.


Ini jelas kerajaan tidak telus, dan ini namanya demokrasi ala Malaysia , dan inilah juga proses perbahan dengan apayang dimaksudkan oleh Nazri Aziz dalam wawancara beliau dengan stesen Tv aljajezraa tempoh hari berkaitan Himpunan Bersih pada 10 November baru lalu.


Kerajaan telah memaklumkan pada SPR akan tarikh pilihanraya. Ini juga bererti bahawa kerajaan juga telah mengarahkan semua parti-parti kerajaan untuk bersedia. SPR juga mesti bersedia menentukan bahawa pilihanraya ini akan menentukan parti kerajaan menang walau apa cara sekali pun. Jadi SPR sedang berusaha dengan berbagai cara.


Kemudian, bukti ketelusan SPR dan kerajaan buat pilihanraya tidak serentak dengan Sabah dan Sarawakkhusus bagi kerusi Parlimen, apa makna ini. Sahlah mereka boleh angkut orang Sabah dan Sarawak mengundi di Semenanjung masa pilihanraya. Jadi UMNO-BN memang suka buat kerja-kerja habih duit rakyat rompak tauke lepas tu biarlah apa jenis barang naik, dah nak sekat guana lagi.


Betulah kata-kata M Sabu 20 tahun dulu, kerajaan yang adal adalah kerajaan tauke-tauke..Banyaklah lah ketidaktelusan SPR, menag SPR adalah kakas UMNO BN. Justeru orang yang menipu memang suka berkawan dengan penipu, sebab dia sama-sama menipu dan memang kerjaaya dia adalah menipu.


Tipulah rakyat , sampai bila-bila, tunggu dan nanti saatnya . Allah ada dan Allah tidak tertipu dengan tipu SPR dan UMNO BN.





No comments: