Saturday, December 20, 2014

FAM NAKCARI BAKAT LAGI.....BAWAH 23 TAHUN

Mavam-macam perancangan bolasepak malaysia. Entah apa-apa je perancangan dia orang ni. Nk cari bakat jelajah, Kan bakat bersepah-sepah . Ada kt sekolah sukan seluruh Malaysia. Ada kat sekolah-sekolah, Nk cari apa lagi. Para pemain Frenz Malaysia A dan Frenz Malaysia B bwh 16 baru-baru ni kan hebat-hebat belaka. Nk cari gapo lagi...membazir duit dan masa sahaja...kerja pandir belako..


Kim Swee Mulakan Siri Jelajah Kesan Pemain Berpotensi

Diterbitkan: Sabtu, 20 Disember 2014 8:46 AM
  (Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR: Bermula Januari ini, jurulatih Harimau Muda A, Datuk Ong Kim Swee akan melaksanakan misi jelajah mencari calon terbaik bagi membentuk pasukan negara untuk Sukan SEA 2015 di Singapura.
Sepanjang tempoh sebulan yang diberi itu, Kim Swee akan ke seluruh negara bagi melihat aksi pemain negeri sebelum memutuskan senarai calon untuk diserapkan dalam pasukan kebangsaan.
Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Seri Afandi Hamzah berkata, pemain berpotensi akan dikesan sebaik sahaja Liga Malaysia (Liga-M) bermula Januari 2015.
"Pasukan bawah 23 tahun itu dijangka memulakan latihan pusat bermula 1 Mei tahun depan kerana Sukan SEA dijadual berlangsung pada Jun.
"Kim Swee hanya ada sebulan untuk membentuk sebuah pasukan mantap," katanya selepas menghadiri mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Khas FAM kali kedua penggal 2014-2018, di sini, Jumaat.
Beliau juga menjelaskan pasukan bawah 22 tahun (Harimau Muda B) di bawah kendalian jurulatih, Razip Ismail diberi tugas dalam saingan kelayakan Piala Asia Bawah 22 tahun.
Afandi berkata, selepas beraksi dalam saingan kelayakan itu, pasukan Harimau Muda B akan meneruskan kempen dalam Liga Singapura.
"Jadi Kim Swee sudah tiada beban untuk membawa dua pasukan (Harimau Muda A dan Harimau Muda B) dan dalam tempoh dua hingga tiga bulan ini, beliau ada masa mencari bakat baharu untuk ke Sukan SEA.
"Tugas Kim Swee ini sama macam tugas Dollah Salleh untuk membentuk pasukan Harimau Malaya. Beliau (Kim Swee) perlu menjelajah ke seluruh negara untuk mencari pemain yang berpotensi," katanya. - Bernama

No comments: